10 vragen aan… Mirella Schaeken!

Mirella

Mirella

Vind jij het ook altijd zo leuk om een kijkje te nemen in iemands leven op het gebied van sport en eten? Wij wel! Dat kan vaak heel inspirerend zijn. Daarom vragen we in deze rubriek meiden en vrouwen, die in hun dagelijks leven met gezondheid en sport bezig zijn, naar hun sportregime, eetgewoontes en tips voor een gezonde lifestyle. We zullen af en toe ook mannen aan het woord laten :)

Deze keer hebben we Mirella Schaeken uit Sommelsdijk geïnterviewd voor deze rubriek. Mirella is 34 jaar, moeder van drie dochters en werkt als Adviseur Bedrijvendesk bij de Rabobank.

Mirella met haar drie dochters

Mirella met haar drie dochters

Hoe kun je als moeder van drie (!) kinderen sportief en gezond bezig zijn? Mirella bewijst dat het gewoon kan! En zo moeilijk als het lijkt, is het echt niet… Zoals Mirella zelf zegt: ‘Ik heb geen tijd’ is geen excuus! Je krijgt energie van sporten en gezond eten is echt niet saai.

Lees verder en laat je inspireren door haar ‘reis’ naar een fitter lijf en leven.

  • Mirella, hoe ben jij in aanraking gekomen met sporten en gezonde voeding?

‘Sinds 1 januari 2014 ben ik echt bewust met voeding bezig. Ik wilde mijn zwangerschapskilo’s (en dat waren er toen nog vijftien) kwijt op een verantwoorde manier maar vooral geen honger lijden want daar word ik geen leuke moeder van! Ik begon met ‘suikervrij’ eten. Maar wat is dat moeilijk! Als je je er echt in verdiept dan wordt je ontspannen uitje naar de supermarkt gewoon frustrerend. Overal wordt suiker aan toegevoegd! Zelfs in mijn geliefde kipfilet voor op m’n brood :-( Er zijn zoveel verschillende woorden voor suiker, je wordt belazerd waar je bij staat. Dit was een enorme openbaring voor mij en mijn interesse in voeding werd daardoor alleen maar groter. In april 2015 ben ik begonnen met sporten omdat ik stil kwam te staan qua kilo’s. Ik sportte gewoon op m’n matje in de huiskamer als iedereen op bed lag of in het weekend maar dan ’s ochtends en dan deden de meiden gezellig mee! Vijf dagen in de week een half uurtje. In augustus heb ik een proefmaand bij sportschool Sportievia genomen en uiteindelijk mijn matje ingeruild voor een onbeperkt sportschool-abonnement.’

  • Welke sporten doe je?

Mijn vaste sporten op de sportschool zijn PowerYoga, BodyBalance en BodyPump. Af en toe wissel ik af met een bokszaktraining. Crossfit is mijn doel, maar daar ben ik nog niet aan toe op dit moment. Ik streef naar drie tot vier keer sporten per week.

  • Welke sport vind je het leukst?

‘PowerYoga is mijn favoriet omdat ik versteld sta van mijn eigen lichaam. Wat eerst onmogelijk leek gaat steeds beter of lukt me zelfs. Van dat wauw-moment krijg ik enorm veel motivatie! En ik hou van squats!

PowerYoga!

PowerYoga!

  • Waar haal jij je inspiratie vandaan op het gebied van sport/gezondheid?

‘Ik heb in april een nieuw Instagram-account aangemaakt om mezelf te blijven motiveren. Confrontatie met mezelf werkt voor mij toch het beste. Ik kreeg steeds meer onbekende volgers en dat motiveerde mij enorm. Inmiddels volg ik ook veel anderen die mij weer inspireren. Met collega’s wisselen we ideeën en tips uit op het gebied van eten en met mijn beste vriendin en sportmaatje Lenny gaat het heel vaak over eten, lekker en gezond!’

  • Wie is jouw favoriete health blogger?

‘Er zijn zoveel IG’ers die mij op de één of andere manier inspireren. Veel maaltijden haal ik ook bij jou, Ellen, vandaan! Op sportgebied zie ik alleen maar van die afgetrainde buikspieren voorbij komen, waar enorm veel werk in zit. Bijvoorbeeld Hannah Vreugdenhil van doormeal.com. Ja, daar ben ik stiekem wel jaloers op. Velen staan om 7 uur al in de sportschool en hebben geen kinderen, maar dat is voor deze mama niet mogelijk natuurlijk. Ik hoef echt niet van uitgerekt naar een six-pack maar ik wil gewoon trots zijn op mijn lijf en een voorbeeld zijn voor mijn meiden.

Met hard werken bereik je meer en geduld is noodzakelijk.’

  • Hoe ziet een normale dag in jouw leven eruit qua eten?

– Ontbijt: Een smoothie of Griekse yoghurt met granola

– Tussendoortjes: Een appel

– Lunch: Een salade of een cracker met een gekookt ei

– Diner: Gewokte groenten met scampi’s en bijvoorbeeld couscous of bulgur

– Drinken: Alleen maar water, thee en koffie

Smoothie time!

Ontbijten met een smoothie!

  • Wat is je favoriete recept?

‘Favoriet bij ons thuis is verse speltpasta met homemade pesto, rucola, tomaatjes, pijnboompitten en kipfilet en een klein beetje peper. En een stokbroodje met aioli erbij.’

IMG_9378

  • Wat is zijn jouw twee ‘food confessions’?

‘Ik ben gek op kokos en alles wat met kokos te maken heeft! Vooral de kokos-chocoladereep van Oskri… Daar kan ik niet vanaf blijven. Als het in huis is dan roept het steeds aan me :-) En ik baal dat ik geen zalm lust! Makkelijk en gezond en zie zoveel lekkere gerechten met zalm voorbij komen… maar helaas, ik lust het echt niet!’

  • Waar ‘cheat’ je het liefste mee?

‘Ik vind mezelf wel sterk en kan echt veel weerstaan! Dit komt natuurlijk omdat gezond eten ook heel lekker is en je niks mist. Maar bij paprikachips is het wel erg moeilijk om er niet eentje van te nemen. En zoals met alles, als je er één genomen hebt, kan nummer twee er ook nog wel bij. En nummer drie, vier, enzovoort… Haha. Dus mijn tip hierin is: die eerste nooit nemen!’

  • Welke tip wil je aan ons meegeven?

‘De uitspraak ‘Ik heb geen tijd’ is geen excuus! Je krijgt energie van sporten en gezond eten is echt niet saai.

Ga geen honger lijden, dat werkt niet!

Alles wat groeit en bloeit en niet bewerkt is lijkt mij het beste voor je lichaam. Bedenk een (kort) doel en werk daar naartoe. Beloon jezelf als het doel bereikt is! Dat kan zijn met iets wat je enorm lekker vindt of bijvoorbeeld een nieuwe sportbroek. Maak foto’s elke maand van jezelf in bikini! Je eigen progressie motiveert enorm.’

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *